Använder du MailChimp för att skicka ut nyhetsbrev och hantera dina nyhetsbrevsprenumeranter? Jag har testat ett antal tjänster för nyhetsbrev, svenska som internationella, och fastnade för MailChimp. Jag fastnade för att det är gratis att komma igång och det kostar inte pengar förrän man kommit upp i en duglig skara prenumeranter. 12 000 nyhetsbrev och […]
Sökord i Google Analytics (GA4)
Är du fortfarande uppgiven och irriterad på att du inte kan se lika många sökord i Google Analytics som i början av 2013? Om du vill få in sökord i Google Analytics 4 så finns det en enkel lösning.
Bing Webmaster Tools-guiden
Precis som Google Webmaster Tools, har Bing ett verktyg för administratörer, kallt Bing Webmaster Tools. Bing är inte en så vidare välanvänd sökmotor i Sverige, men bara för det ska vi inte glömma bort att anpassa oss efter de potentiella besökare som kan komma från Microsofts sökmotor. Verktyget i sig har en del gömda guldklimpar som […]
Kom igång med Bing Webmaster Tools
Du har lanserat din webbplats och installerat Google Analytics, verifierat den med Google Webmaster Tools och konfigurerat den därefter. Nästa steg är att verifiera webbplatsen med Bing Webmaster Tools. Precis som med Google Webmaster Tools kommer du att se hur Bing söker igenom och indexerar din webbplats. Du kan läsa om specifika problem Bing kan […]
Vi konsumerar nyheter, diskussioner och åsikter som aldrig förr. YouTube springer om TV-tittandet, var och varannan person bloggar och använder sociala medier. Vi twittrar med varandra, länkar till nyheter, lägger upp roliga reklamfilmer på Facebook och en del av oss surrar runt på Google+. Vi finns mer eller mindre överallt och ingenstans vilket också gäller […]
Majestic (hette tidigare Majestic SEO) kan stötta både analytiker, SEO-konsulter och webmasters med att låta oss förstå vart ifrån vår webbplats inlänkar kommer, hur de är utformade (bild, text, vilken text som används vid inlänkning etc.) och vilket innehåll som i teorin är det mest populära – baserat på de inlänkar vi ser. För några […]
Google Webmaster Tools är ett kraftfullt verktyg som SEO:are, webmasters och webbanalytiker arbetar med för att ställa in, förstå och optimera sin webbplats. Det är väldigt enkelt att komma igång och verifiera Google Webmaster Tools för att sedan ställa in hur webbplatsen ska visas, tolkas och hur vi kan felsöka för att ge våra besökare […]
Google Webmaster Tools-guiden
I en tidigare post gick jag igenom hur man kommer igång med, och verifierar sin webbplats med Google Webmaster Tools. Nu är det dags för nästa steg, nämligen att ställa in webbplatsen med hjälp av verktyget. Det första vi bör göra, enligt mig, är att att byta språk på Webmaster Tools så att du ser […]
SearchMetrics gratis SEO-verktyg
Jag har arbetat med SearchMetrics i lite över ett år nu. Det finns många olika tjänster och verktyg för oss som arbetar med SEO, men SearchMetrics har varit ett av få som jag verkligen gillat och som fungerat riktigt, riktigt bra. Vad är det då som SearchMetrics triggar igång i min hjärna och som får […]