Kategorier
Konverteringsoptimering

Conversion Jam 2019 i Stockholm och Oslo

Den 8 oktober smäller det i Stockholm och den 10 oktober i Oslo. Conversion Jam är tillbaka igen och konverteringsoptimering är fortsatt i fokus ute hos företagen och på agendan i ledningsgrupper runt om i Norden.

Kategorier
Konverteringsoptimering

Bli vassare på konverteringsoptimering med John Ekman

I min roll som konsult så har det hänt ganska mycket på den sista tiden. Dagtiden spenderar jag fortfarande på Curamando men nu, sedan ett par veckor tillbaka, på ett nytt kontor. I augusti förra året gick vi ihop med Conversionista för att kunna arbeta med de vassaste knivarna i konverteringslådan och nu när vi […]

Kategorier
Google Analytics Konverteringsoptimering

Därför ska du använda Site Search

De flesta webbplatser har idag en intern sökmotor där besökare har möjligheten att hitta rätt poster, produkter och information, utan att behöva leta sig fram bland menyer och länkar.

Kategorier
Konverteringsoptimering

Ändra designen på din blogg direkt i webbläsaren

Om du sitter och är sugen på att ändra designen på din blogg eller webbplats kan du med fördel, vid mindre ändringar, göra dem först i din webbläsare för att se resultatet direkt och möjligheten att visa föreslagna ändringar till kollegor eller vänner för deras åsikter och godkännande. Det enda du behöver för att ändra […]

Kategorier
Konverteringsoptimering SEO

Kvalitetstesta din webbplats för mobil och dator

Det är fem gånger troligare att folk lämnar en mobilwebbplats som inte är mobilvänlig. – Google Google lanserar ett kvalitetstest Google har lanserat ett testverktyg som tittar bland annat på mobilvänligheten av en webbplats. Det innebär att tryckytor ska vara tillräckligt stora för besökare, att det inte används onödigt många pluginprogram, att sajten visas på […]

Kategorier
Google Analytics Konverteringsoptimering

Använd utökad länkattribution – se vart besökarna klickar

Om du använder Google Tag Manager och Google Analytics på din sajt kan snabbt komma igång med konverteringsoptimering. Det finns funktioner som du kan aktivera för att kunna analysera och optimera din webb. Utökad länkattribution i Google Analytics är funktion som du inte får missa att aktivera. Utökad länkattribution, eller Enhanced Link Attribution, möjliggör att vi […]

Kategorier
Konverteringsoptimering

Är dina A/B-tester Skit in – Skit ut?

Konvertering och A/B-testning är på allas läppar i dessa dagar. Men det är mycket som kan gå fel. Och då menar vi inte att tekniken inte funkar. Det är ännu värre om du testar fel saker och inte får någon eller tveksam effekt av dina tester. Conversionista har en metod för att formulera dina tester […]