Kategori: Konverteringsoptimering

Här hittar du samlade artiklar om konverteringsoptimering.


  • A/B-testa utan utvecklingshjälp

    Har du svårt att få dina A /B-tester prioriterade hos utvecklingsteamet? Du är inte ensam! Ta reda på om Redirects tests, eller omdirigeringstester, kan vara en lösning för dig. En av de största flaskhalsarna när det kommer till A/B-testning är utveckling. Det kan vara svårt att få testerna prioriterade i utvecklingskön, vara allmän brist på…

  • Hur du installerar Google Optimize i tre steg

    Google har en ny, uppdaterad installationsmetod för Google Optimize, vilket gör implementationen mycket enklare. Du kanske inte installerar Google Optimize så ofta, men om du har försökt installera det förut och har stött på problem med ”Analytics configuration mismatch” så kommer du förmodligen att uppskatta den här ändringen lika mycket som jag. Innehåll:De olika metoderna–…

  • Vilket A/B-test verktyg är bäst – för dig?

    En av Conversionistas vanligaste frågor är “Vilket A/B-testverktyg rekommenderar ni?”. Det finns redan flera artiklar där ute med titlar som “De 23,5 bästa A/B-testverktygen 2020” och även om de kan vara både väldigt bra och informativa, så blir det inte alltid lättare att välja verktyg ändå. Jämförelser i form av checklistor över vilka funktioner som…

  • Conversion Jam 2019 i Stockholm och Oslo

    Den 8 oktober smäller det i Stockholm och den 10 oktober i Oslo. Conversion Jam är tillbaka igen och konverteringsoptimering är fortsatt i fokus ute hos företagen och på agendan i ledningsgrupper runt om i Norden. Behöver du en anledning att gå på Conversion Jam? Förutom möjligheten att träffa andra konverteringsspecialister och få en trevlig…

  • Bli vassare på konverteringsoptimering med John Ekman

    I min roll som konsult så har det hänt ganska mycket på den sista tiden. Dagtiden spenderar jag fortfarande på Curamando men nu, sedan ett par veckor tillbaka, på ett nytt kontor. I augusti förra året gick vi ihop med Conversionista för att kunna arbeta med de vassaste knivarna i konverteringslådan och nu när vi…

  • Därför ska du använda Site Search

    De flesta webbplatser har idag en intern sökmotor där besökare har möjligheten att hitta rätt poster, produkter och information, utan att behöva leta sig fram bland menyer och länkar. WordPress, som denna blogg använder, har ett internt sök som kommer med plattformen och är redo att användas från start. Men om vi ger våra besökare en…

  • Kvalitetstesta din webbplats för mobil och dator

    Det är fem gånger troligare att folk lämnar en mobilwebbplats som inte är mobilvänlig. Google Google lanserar ett kvalitetstest Google har lanserat ett testverktyg som tittar bland annat på mobilvänligheten av en webbplats. Det innebär att tryckytor ska vara tillräckligt stora för besökare, att det inte används onödigt många pluginprogram, att sajten visas på korrekt…

  • Använd utökad länkattribution – se vart besökarna klickar

    Om du använder Google Tag Manager och Google Analytics på din sajt kan snabbt komma igång med konverteringsoptimering. Det finns funktioner som du kan aktivera för att kunna analysera och optimera din webb. Utökad länkattribution i Google Analytics är funktion som du inte får missa att aktivera. Utökad länkattribution, eller Enhanced Link Attribution, möjliggör att vi…

  • Är dina A/B-tester Skit in – Skit ut?

    Konvertering och A/B-testning är på allas läppar i dessa dagar. Men det är mycket som kan gå fel. Och då menar vi inte att tekniken inte funkar. Det är ännu värre om du testar fel saker och inte får någon eller tveksam effekt av dina tester. Conversionista har en metod för att formulera dina tester…