Har du svårt att få dina A /B-tester prioriterade hos utvecklingsteamet? Du är inte ensam! Ta reda på om Redirects tests, eller omdirigeringstester, kan vara en lösning för dig. En av de största flaskhalsarna när det kommer till A/B-testning är utveckling. Det kan vara svårt att få testerna prioriterade i utvecklingskön, vara allmän brist på […]
Konverteringsoptimering
Lär dig mer om konverteringsoptimering (CRO – Conversion Rate Optimization).
Google har en ny, uppdaterad installationsmetod för Google Optimize, vilket gör implementationen mycket enklare. Du kanske inte installerar Google Optimize så ofta, men om du har försökt installera det förut och har stött på problem med ”Analytics configuration mismatch” så kommer du förmodligen att uppskatta den här ändringen lika mycket som jag.
En av Conversionistas vanligaste frågor är “Vilket A/B-testverktyg rekommenderar ni?”. Det finns redan flera artiklar där ute med titlar som “De 23,5 bästa A/B-testverktygen 2020” och även om de kan vara både väldigt bra och informativa, så blir det inte alltid lättare att välja verktyg ändå. Jämförelser i form av checklistor över vilka funktioner som […]
Den 8 oktober smäller det i Stockholm och den 10 oktober i Oslo. Conversion Jam är tillbaka igen och konverteringsoptimering är fortsatt i fokus ute hos företagen och på agendan i ledningsgrupper runt om i Norden.
I min roll som konsult så har det hänt ganska mycket på den sista tiden. Dagtiden spenderar jag fortfarande på Curamando men nu, sedan ett par veckor tillbaka, på ett nytt kontor. I augusti förra året gick vi ihop med Conversionista för att kunna arbeta med de vassaste knivarna i konverteringslådan och nu när vi […]
De flesta webbplatser har idag en intern sökmotor där besökare har möjligheten att hitta rätt poster, produkter och information, utan att behöva leta sig fram bland menyer och länkar. WordPress, som denna blogg använder, har ett internt sök som kommer med plattformen och är redo att användas från start. Men om vi ger våra besökare en […]
Om du sitter och är sugen på att ändra designen på din blogg eller webbplats kan du med fördel, vid mindre ändringar, göra dem först i din webbläsare för att se resultatet direkt och möjligheten att visa föreslagna ändringar till kollegor eller vänner för deras åsikter och godkännande. Det enda du behöver för att ändra […]
Det är fem gånger troligare att folk lämnar en mobilwebbplats som inte är mobilvänlig. Google
Om du använder Google Tag Manager och Google Analytics på din sajt kan snabbt komma igång med konverteringsoptimering. Det finns funktioner som du kan aktivera för att kunna analysera och optimera din webb. Utökad länkattribution i Google Analytics är funktion som du inte får missa att aktivera.