Kategori: Föreläsningar

Per PetterssonFunderingar, tankar och summeringar från utvalda föreläsningar på YH-utbildningar, webbdagar och företagsbokningar. Per har föreläst sedan 2011 och ser gärna när marknadsavdelningar får nya rutiner för att arbeta med trafikanskaffning.

Fråga mig på LinkedIn om hur ett föreläsningsupplägg skulle kunna se ut på ditt företag, din utbildning eller ditt event.


  • Inbound marketing och SEO på YH-utbildningar

    Efter två intensiva veckor med både engagemang hos kund och föreläsningar inom inbound marketing och SEO på Berghs School of Communications och sökmotoroptimering på IHM Business School så känner jag att en post sitter på plats då jag tjatar om vikten att googla när jag är ute och föreläser eller håller i företagsutbildningar. Google har utvecklats…

  • Dags att lämna över onlinemarknadsförarna

    Mina åtaganden på Medieinstitutets utbildning onlinemarknadsförare och webbkommunikatör är avklarade för den här terminen. Sommaren är igång för fullt och jag har precis påbörjat min semester. Förutom att föreläsa om SEO så har jag varit inne på ämnet webbanalys och sociala medier. Tillsammans med studenterna har vi arbetat bland annat med att sökmotoroptimera sidor, analysera trafik…

  • Vad är Google AuthorRank?

    I början av 2013 så blev jag bokad till IDG Campus för att prata om Google AuthorRank och authorship markup. Då, var det någonting som var högst intressant för journalister och offentliga personer. Nu, är det inget som går att använda. Men låt mig få börja med att förklara vad Google AuthorRank och authorship markup…

  • SEO-utbildning på Medieinstitutet

    Då är det dags igen. Årskull nummer två ska få genomgå en SEO-utbildning på Medieinstitutet som jag håller i tillsammans med Nikke Lindqvist. I år så kommer alla delar av utbildningen att överlappa varandra på ett bättre sätt. Att webbanalys, sök, länkar, sponsrade annonser, hur man skriver för webben, teknisk SEO och sociala medier överlappar varandra under hela…