Efter två intensiva veckor med både engagemang hos kund och föreläsningar inom inbound marketing och SEO på Berghs School of Communications och sökmotoroptimering på IHM Business School så känner jag att en post sitter på plats då jag tjatar om vikten att googla när jag är ute och föreläser eller håller i företagsutbildningar.
Kategori: Föreläsningar
Anteckningar och funderingar från några av mina föreläsningar.
Igår pratade jag om sökmotoroptimering i sex timmar för webbredaktörer på Medieinstitutet i Stockholm. Det var en av de roligaste föreläsningarna som jag fått ta del av eftersom jag möttes av ett rum fyllt med trevliga, nyfikna och kunskapshungriga människor. Nu trivs jag som fisken i vattnet med att föreläsa och prata om sökmotoroptimering eller […]
Mina åtaganden på Medieinstitutets utbildning onlinemarknadsförare och webbkommunikatör är avklarade för den här terminen. Sommaren är igång för fullt och jag har precis påbörjat min semester. Förutom att föreläsa om SEO så har jag varit inne på ämnet webbanalys och sociala medier. Tillsammans med studenterna har vi arbetat bland annat med att sökmotoroptimera sidor, analysera trafik […]
Vad är Google AuthorRank?
I början av januari så blev jag inbjuden till IDG Campus för att prata om Google AuthorRank och authorship markup. Så varför står en SEO-specialist på IDG och pratar om AuthorRank? Det kan väl inte höra till SEO-arbetet? Jo, det tycker jag verkligen att det gör. Låt mig få börja med att förklara vad Google […]
SEO på Medieinstitutet
Då är det dags igen. Årskull nummer två ska få genomgå en SEO-utbildning på Medieinstitutet som jag håller i tillsammans med Nikke Lindqvist. I år så kommer alla delar av utbildningen att överlappa varandra på ett bättre sätt. Att webbanalys, sök, länkar, sponsrade annonser, hur man skriver för webben, teknisk SEO och sociala medier överlappar varandra under hela […]