Kategorier
SEO

När en gammal domän får nytt liv, av någon annan

Du har en domän, en webbplats och ditt innehåll. Du har ditt nätverk där du sprider dina tankar och engagerar med likasinnade. Ditt nätverk länkar till dig och du länkar till dem. Men vad händer när du byter domän och släpper den fri? Ibland så får den nytt liv, men av någon annan. Och det […]

Kategorier
SEO

Kom igång med Google Webmaster Tools

Du har lanserat din webbplats och installerat Google Analytics. Nästa steg är att verifiera webbplatsen med Google Webmaster Tools. Med Google Webmaster Tools ser du hur Google söker igenom och indexerar din webbplats och du kan läsa om specifika problem Google kan ha med att få åtkomst till den. Granska och hämta uppgifter om interna och […]

Kategorier
SEO

Ta kontrollen över din närvaro på nätet

Jag har blivit intervjuvad för Civilekonomen om transparens och närvaro på nätet. Ta kontrollen över din närvaro på nätet innan någon annan gör det. Det är det krassa budskapet när webbexperter och jurister berättar om möjligheterna att få bort oönskad information online. Civilekonomen reder ut vad du kan göra för att styra bilden av dig själv […]

Kategorier
SEO

Google AdWords-tips för SEO

Under förra helgen så genomförde jag ett test med Google AdWords för att se om det hjälper SEO-arbetet eller inte. Ibland kan man sitta i SEO-projekt där man inte kan använda sig av Google Webmaster Tools för att skicka signaler till sökmotorn om vilka sidor som ska in i sökresultatet, eller så är webbplatsen man […]

Kategorier
SEO

Hitta duplicerat innehåll på din webbplats

Hur hittar man duplicerat innehåll på sin webbplats? Om du tror att din text används på mer än en sida, så kan du använda dig av en enkel och snabb metod för att felsöka efter duplicerat innehåll. Som exempel använder jag en post om Statigram, en tjänst där man får lite statistik från sitt Instagram-konto. Så här […]