Per Pettersson har föreläst på Medieinstitutet, Nackademin, Hyper Island, Berghs School of Communications, IHM Business School samt på företag med anpassade utbildningar kring sökmotoroptimering och digital marknadsföring. På fritiden sitter Per i ledningsgrupp på Medieinstitutet.
Per arbetar med projektledning och digital marknadsföring, primärt med SEO, som konsult åt stora och små företag med utgångspunkten Stockholm sedan 2001. Vardagarna spenderas på Curamando som senior manager/expert tillsammans med kollegorna på ARC.
Här kan du lära dig mer om
Digital marknadsföring Föreläsningar Google Analytics Konverteringsoptimering SEO
A/B-testning Google Search Console google webmaster tools Medieinstitutet SEO utbildning Sökmotoroptimering Sökordsanalys Webbanalys
- Bing ger fler insikter med IndexNow och SEO InsightsMicrosoft ligger inte på latsidan när det kommer till sin Webmaster Tools-låda. Under PubCon (mars 2024) så presenterades ny funktionalitet som kan stötta sökmotoroptimeringsarbetet för både konsulter som webbplatsägare med… Läs mer: Bing ger fler insikter med IndexNow och SEO Insights
- Googles uppdatering att reducera spam (mars 2024)Det är mars månad och Google har börjat vårstäda sitt index genom att uppdatera sin algoritm. Googles uppdatering är tänkt att förbättra kvaliteten på sökresultaten och därmed visa mindre innehåll… Läs mer: Googles uppdatering att reducera spam (mars 2024)
- Så här skapar du en faviconEn favicon är den där lilla ikonen som dyker upp vid sidan av ett bokmärke i webbläsaren, på webbläsarfliken och numera även i Googles sökresultat vid domännamnet. Vad är en… Läs mer: Så här skapar du en favicon
- Lär dig googla som en expertSökmotorn Google är ett monster. Ett monster på att hitta och läsa av information och sidor som är tillgängliga online. Men det kan vara svårt att hitta någonting väldigt specifikt,… Läs mer: Lär dig googla som en expert
- En SEO:ares snabbaste analys sker med CTRL+FDen snabbaste analysen som kan genomföras vid sökmotoroptimering kräver endast en webbläsare och möjligheten att söka (CTRL+F*) på den sida man vill analysera; konkurrentens eller den egna sidan som man… Läs mer: En SEO:ares snabbaste analys sker med CTRL+F
- Se hela URL:en i Google ChromeAtt se hela URL:en i Googles webbläsare Chrome kan vara den viktigaste inställningen du gör, varje gång du sitter vid en ny dator och arbetar med sökmotoroptimering. Standardinställningen i Google… Läs mer: Se hela URL:en i Google Chrome
- KPI:er för SEO/sökmotoroptimeringVilka Key Performance Indicators, eller KPI:er, är anpassade efter ditt SEO-arbete och din verksamhets satsning på sökmotoroptimering för att driva fler affärer? SEO KPI: Return on investment/ROI Din första och… Läs mer: KPI:er för SEO/sökmotoroptimering
- Google Analytics 4 ersätter Universal AnalyticsDen 1 juli 2023 kommer Google att fasa ut nuvarande Universal Analytics och erstätta det med Google Analytics 4 – nästa generations webbanalys enligt Google. Vad innebär bytet till Google… Läs mer: Google Analytics 4 ersätter Universal Analytics
- Insikter till alla, från GoogleGoogle Search Console Insights är ett initiativ från Google där trafik sammanställs på ett mer visuellt tilltalande och pedagogiskt sätt jämfört med Search Console. Med insiktsportalen så sammanställs vilka sökfrågor… Läs mer: Insikter till alla, från Google